Další vítězství marketinku
Proběhlé komunální volby jsou většinou hodnoceny především jako další oslabení takzvaných klasických politických stran a vítězství neurčitých a názorově neukotvených hnutí. Neméně důležité ale je, že volby znamenaly další zdokonalení marketinkové politiky, která na politické programy založené na určité ideologii pohlíží jako na neužitečné a zastaralé haraburdí. Růst různých hnutí lze samozřejmě chápat jako rozvoj občanské společnosti, kdy aktivní lidé konečně berou osud své obce do vlastních rukou. Zatímco na místní úrovni stavějí nová hnutí na konkrétních cílech, na úrovni velkých měst a zejména na celostátní úrovni nová uskupení žádný program nenabízejí. Jejich jediným obchodním artiklem je naděje, dodejme, že většinou ničím neopodstatněná. Prostě to zařídíme, dohlédneme na to, postavíme tým a basta. Žádný program není potřeba, stačí zdravý rozum a makat.